Så, idag hade vi bestämt oss för att åka på sightseeing till vattenfallen, tillsammans med Caroline och Linnea. Vi började med att äta frukost tillsammans på hotellet. Efter en lätt packning och samtal med barnen därhemma, träffades vi nere i receptionen igen 12:30. Guiden Philip hämtade upp oss i bussen, och började genast fråga varifrån vi var och efter det, stod inte hans mun stilla för många sekunder resten av denna resa. Efter ett antal stopp vid olika hotell, började resan med ena handen på ratten och den andra med mikrofonen. Detta blev en resa med mycket fakta, och jag måste säga, att Philip kunde det han pratade om. Allt från nuvarande inhemska industrier, som pappersbruket vi först körde förbi, till de första franska invånarna i området. Vi fick se mycket och höra ännu mera. Stoppställen, där vi gick av och sträckte på benen: Café och chocolaterie på ön Orléans, vattenfallen Montmorency, vilka är 1 ½ ggr högre än Niagarafallen. Vi gjorde även stopp och besök vid kopparmuseet och Sainte Anne Kyrkan. Bilderna får tala för sig själv!

När vi kom tillbaka till hotellet, begav vi oss alla fyra till ett steakhouse i närheten och åt riktig mat. Tina åt ”Steak Boston Cut” och jag åt ”Steak Tartare”. Därefter gick vi tillbaka till hotellet. I morgon vet vi om vi får se ännu en match med Tre Kronor! Heja på, för det skall vi!